O nas

Nasze przedszkole

Oddział I Pszczółki

Oddział II Krasnoludki

Oddział III Misie

Oddział IV Muchomorki

Oddział V Żabki

Oddział VI Pingwinki

Oddział VII Pieski

Oddział VIII Motylki

Oddział IX Kotki

Oddział X Foczki

LOGOPEDA mgr Anna Strus

DSC06543

 PSYCHOLOG – mgr Monika Anyszkiewicz

DSC06541

NAUCZYCIEL JĘZYKA ANGIELSKIEGO – Wioletta Włodarczyk

SEKRETARKA – Izabela Wrzosek

INTENDENTKA- Renata Tuszyńska

DSC06528

INSPEKTOR- Urszula Zawodnik

DSC06526

GŁÓWNA KSIĘGOWA- Dorota Kostaniak

DSC06524

PORTIER- Andrzej Borysiuk

DSC06479

KONSERWATOR- Bartosz Szymborski

DSC06531

PERSONEL KUCHNI- Danuta Skowron, Monika Olech, Anna Gajewska, Krystyna Wesołowska Dorota Danik

DSC06534

PRAWA DZIECKA

Nie ma szczęśliwych społeczeństw bez szczęśliwych dzieci

Świadomość swoich praw przez dzieci nie nakłania ich do buntu i anarchii. Namawia natomiast do zgody, porozumienia i szacunku. Świadomość maluchów o swoich prawach przy jednoczesnym informowaniu o obowiązkach i delikatnym przedstawianiu tak kontrowersyjnych kwestii, może doprowadzić tylko do pozytywnych konsekwencji.

CZTERY REGUŁY WYCHOWANIA NA SZCZĘŚLIWYCH LUDZI

Dziecko możemy nauczyć tylko tego, czego ono nauczyć się zdoła

  1. Dziecko, które czuje się niekochane, jest nie tylko nieszczęśliwe, ale również niemożliwe do wychowania.
  2. Dziecko, które nauczyło się skoncentrowanej i wytrwałej pracy nad określonymi zadaniami, nigdy nie będzie się nudziło.
  3. Wiara we własne siły wykształci się wtedy, gdy dziecko będzie ufało, że jest w stanie czegoś dokonać.
  4. Dziecko musi się nauczyć realistycznego oszacowania swoich możliwości i z optymizmem podchodzić do realizowania tego, co jest dla niego do osiągnięcia.

DZIESIĘĆ PRZYKAZAŃ POSTĘPOWANIA Z DZIECKIEM

Jeżeli nie wykorzystujemy naszych oczu do tego, by widzieć, to będziemy ich potrzebować by płakać
Jan Paweł II

  1. Przykazanie pierwsze – okaż swojemu dziecku trwałą nieustanną miłość i opiekę – jest to tak ważne dla jego umysłowego i duchowego zdrowia, jak pożywienie dla ciała.
  2. Przykazanie drugie – bądź hojny w poświęceniu dziecku swojego czasu i okazaniu mu twojego zrozumienia – bawienie się z nim lub czytanie na głos liczy się o wiele więcej niż uporządkowane, funkcjonujące bez zakłóceń gospodarstwo domowe.
  3. Przykazanie trzecie – umożliwiaj twojemu dziecku zdobywanie nowych doświadczeń i już od pierwszych dni jego życia „zanurz” je w mówionym języku – wzbogaca to jego duchowy rozwój.
  4. Przykazanie czwarte – zachęcaj dziecko do zabawy w każdej formie, w pojedynkę, z innymi dziećmi, do badania, naśladowania, eksperymentowania, kreatywnego myślenia.
  5. Przykazanie piąte – chwal częściej i głośniej wysiłki niż osiągnięcia.
  6. Przykazanie szóste – powtarzaj dziecku stale, rosnąco: odpowiedzialność – podobnie jak i inne umiejętności trzeba wciąż trenować.
  7. Przykazanie siódme – pamiętaj o tym, że każde dziecko jest wyjątkowe, jedyne w swoim rodzaju – sposób w jaki traktujesz jedno dziecko jest dla niego zupełnie w porządku, dla drugiego może być to sposób niewłaściwy.
  8. Przykazanie ósme – pokazuj swoją dezaprobatę i niezadowolenie w taki sposób, który nie będzie oznaczał dla wieku, osobowości i rozumienia dziecka zbyt wygórowanych wymagań.
  9. Przykazanie dziewiąte – nigdy nie używaj groźby pozbawienia dziecko miłości albo, że je komuś oddasz. Możesz odrzucać i nie akceptować jego zachowania, ale nie pozwól nigdy, by zrodziło się w nim podejrzenie, że możesz odrzucać jego osobę.
  10. Przykazanie dziesiąte – nie oczekuj wdzięczności. Twoje dziecko nie prosiło się, żeby przyjść na świat – to była twoja decyzja.

KODEKS PRZEDSZKOLAKA

Prośba dziecka

  • Nie psuj mnie. Dobrze wiem, że nie powinienem mieć tego wszystkiego, czego się domagam. To tylko próba sił z mojej strony.
  • Nie bój się stanowczości. Właśnie tego potrzebuję – poczucia bezpieczeństwa.
  • Nie bagatelizuj moich złych nawyków. Tylko ty możesz pomóc mi zwalczyć zło, póki jest to jeszcze w ogóle możliwe.
  • Nie rób ze mnie większego dziecka, niż jestem. To sprawia, że przyjmuję postawę głupio dorosłą.
  • Nie zwracaj mi uwagi przy innych ludziach, jeśli nie jest to absolutnie konieczne. O wiele bardziej przejmuję się tym, co mówisz, jeśli rozmawiamy w cztery oczy.
  • Nie chroń mnie przed konsekwencjami. Czasami dobrze jest nauczyć się rzeczy bolesnych i nieprzyjemnych.
  • Nie wmawiaj mi, że błędy, które popełniam, są grzechem. To zagraża mojemu poczuciu wartości.
  • Nie przejmuj się za bardzo, gdy mówię, że cię nienawidzę. To nie ty jesteś moim wrogiem, lecz twoja miażdżąca przewaga.
  • Nie zwracaj uwagi na moje drobne dolegliwości. Czasami wykorzystuję je, by przyciągnąć twoją uwagę.
  • Nie zrzędź. W przeciwnym razie muszę się przed tobą bronić i robię się głuchy.